divendres, 6 de maig del 2016

PROSA ST.JORDI 2016- ACCÈSIT 2nA

L'assalt als nous asteques

Per què, per què a mi ? Vaig pensar mentre corria, perseguida per una activació d'una ''santa'' trampa que ha activat el meu bon amic Nico, trepitjant una rajola-trampa, i això havia encadenat una sèrie de trampes i alarmes, per alertar als ''bons'' indígenes (que es noti el sarcasme, és clar), els neo-asteques, que molt amablement ens van donar un lloc per dormir i menjar, a canvi d'un petit favor... rostir-nos i menjar-nos, què bonic oi? Doncs que no us enganyin, poden aparentar ser molt bona gent, però ho són tant com els caníbals a la prehistòria.
Bé, sí, una expedició molt entretinguda, però tant de bo no hagués acceptat aquella oferta d'en Nico, així no hagués conegut aquests indígenes

Eren les 12:05 pm, una hora perfecta per anar a fer un tomb per aquesta ciutat tan bonica, París, però allà estava jo mirant la tele i estirada al sofà.
El meu ''estimat'' millor amic ( del que estava enamorada fa ja temps) no m'havia enviat cap missatge o trucada per fer res avui.
Fent créixer un sentiment anomenat: estar malhumorat.
De cop, sento el timbre, llavors em dirigeixo cap a la porta, i l'obro d'una revolada, trobant-me cara a cara amb un Nico somrient d'orella a orella.
- Hola, Annie- em va saludar.
- Ja t'he dit un munt de cops que no em diguis ''Annie''- li vaig dir emprenyada.
El meu nom de veritat és Annabeth, però ell em va començar a dir Annie per molestar-me. Jo sempre li deia que parés, però ell sempre seguia fins que veia que ja no li volia dirigir la paraula.
El vaig mirar de ben aprop, portava uns pantalons negres,una samarreta blanca i una caçadora fosca, que conjuntava molt bé amb la seva pell bruna i els seus cabells negres. Vestint així, estava molt arreglat per una trobada d'amics, semblava que volgués demanar-me una cosa important, apart d'això, portava dos bitllets i un paper que semblava un telonari
Torna a la realitat !Em vaig renyar, ja que hi havien molt poques esperances de que jo li agradés.
- Què portes allà?- li vaig preguntar.
- Tinc una proposta per fer-te. Tu i jo en unes terres noves per explorar, què et sembla?- Tenia una lluïssor als ulls que no li vaig poder dir que no, i sense pensar-m'ho més, vaig acceptar.
Davant la meva resposta va començar a saltar amb emoció.
- Doncs fes les maletes, ens n' anem a Lluminalia! -va mig cridar.
El que va passar desprès va ser molt ràpid i borrós, primer estava fent les maletes i desprès m'aixecava d'una migdiada a l'espatlla d'en Nico a l´avió a punt d'arribar.
Quan vam arribar vam baixar al campament d'allà, els encarregats ens van rebre, ens van comunicar on dormiríem i que faríem mentre estiguéssim allí.
Va dir alguna cosa com «sortireu a trenc d'alba, us donarem unes motxilles amb menjar i cantimplores d'aigua», no vaig pillar res més perquè m'estava adormint, ja que estava molt esgotada física i mentalment.
Per això, quan vaig tocar la cara amb el coixí, hem vaig quedar fregida.
Vaig ser despertada molt bruscament i vaig obrir els ulls per entrar en un estat de xoc.
En Nico m'estava sacsejant per les espatlles, amb la seva cara molt aprop de la meva, tant que els nostres nassos casi es tocaven, tot seguit estava tant vermella com un tomàquet.
Ell es devia haver adonat de la meva incomoditat o bé de la meva cara, que per cert, estava tant calenta com un forn.
-Bé, els soldats aquests m'han dit que et despertés- Va dir amb incomoditat i tot seguit es va girar per anar a esmorzar, però abans de que es girés, li vaig veure un to vermellós en les seves galtes brunes, em vaig preguntar què significaria allò.
Després d'esmorzar, vam començar a anar per la jungla, no va passar gaire temps fins que van parar a fer un descans per agafar un respir i menjar alguna cosa. El paisatge d'aquestes terres, era increïble. Era una jungla amb palmeres, pins, alzines i un camp d'herbes i flors s'estenia als nostre peus.
Estava meravellada fins que els meus ulls van enxampar una figura humana collint el que semblaven unes fulles d' enciam.
Em vaig posar en alerta i vaig cridar l'atenció d'en Nico agafant-li el braç, els dos ens vam mirar i ens vam posar d'acord a l'instant: l'havíem de perseguir.
Desprès de seguir-lo, l'únic que va passar es que ens va veure un dels indígenes caníbals i va alertar a l'emperador i les tropes. Després ens van convidar a sopar i ens van lligar, ja que el sopar érem nosaltres, divertit oi ?
Vam escapar gràcies a la meva navalla de butxaca i vam sortir pitant per uns quants corredors i sales on hi havien moltes pintures de sacrificacions d'humans i animals.
I allà, en mig passadís, en Nico va trepitjar la famosa rajola-trampa de la que us he parlat abans, i que va alertar a els neo-asteques i una pilota de pedra gegant que l'únic que volia era trepitjar-nos sense pietat.
Encara sort que sense saber com, vam trobar la sortida en no res i que ens vam topar amb uns quants de la nostra terra, que van combatre amb els guardes d'aquella piràmide, rarament semblant a les dels inques, van ferir a un, però en Nico li va donar un clatellot a un altre guarda sense miraments i em va agafar la mà per portar-me ràpidament cap al campament, on estaríem fora de perill.
Que equivocada que estava...

Estela De Febrer. 2n d'ESO A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.