divendres, 6 de maig del 2016

PROSA ST.JORDI 2016- 1r PREMI 2n B

Una ànima en pena

Cada dia quan sortia al carrer i anava cap a l'escola veia la mateixa persona asseguda en un terra mig brut i humit. La seva edat era indefinida. Portava una barba de molts dies i una roba tres talles més grans. Havia fet de l'entrada d'un caixer automàtic casa seva. El seu llit era un vell matalàs foradat i les mantes uns cartrons doblegats. En un carro i dues bosses de plàstic arreplegava la seva vida.
La seva companyia habitual eren dos gossos i uns coloms que se li apropaven cercant escalfor i aliment. Al principi em sobtava la seva presència. Què hi feia allà dia rere dia? Estaria de pas? Quan el veia no deixava de preguntar-me si tindria pares o germans, o algú que l'estimés. Com podia ser que una persona estigués així, tota sola, amb tantes carències? Poc a poc es va convertir en part de la meva vida. Un dia em vaig decidir a saludar-lo: Bon dia! I ell em va respondre amb un somriure: Bon dia, noi! Em va costar molt trobar el coratge per establir una conversa, però cada dia buscava una excusa per passar davant d'ell. Li portava menjar casolà i llibretes on ell dibuixava i escrivia. No volia diners perquè deia que ja ho tenia tot guanyat i fet. Molta gent se'l mirava de reüll, encuriosida, però semblava invisible als ulls del món. Jo no arribava a entendre la seva situació.
Un dia de molta pluja vaig córrer a aixoplugar-me sota el seu sostre. Aquell va ser el moment decisiu. Potser va ser el soroll de la pluja o la foscor del cel, però, allà drets, va ser quan em va parlar per primera i única vegada de la seva vida. Em va explicar detalls feliços i com unes males decisions econòmiques i familiars el van abocar a un destí incert. Es veia atrapat en un laberint sense sortida deixant transcórrer els dies lentament. El vaig deixar allà pensatiu i dolgut.
No el vaig tornar a veure mai més. S'havia esfumat, va desaparèixer sense deixar rastre. Vaig trigar molt a treure'm aquella sensació de pèrdua que em va deixar la seva partida.
Em consola pensar que potser la nostra conversa va ser el punt i final de la seva fugida i el retrobament d'un camí oblidat.

Francesc Sánchez. 2n d'ESO B

1 comentari:

  1. Aquesta prosa està molt ben escrita i és molt interessant. M'agrada molt aquesta prosa.

    Lucas Alonso
    2n ESO B

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.