dimarts, 1 de desembre del 2015

Subjecte i Predicat I

ACTIVITATS

1. Identifica el SN (S) d'aquestes oracions fent la prova de la concordança i assenyala el nucli del SV(P).
a) Els peatges de les autopistes s'han encarit molt.
b) No em saluda mai, en Josep.
c) Quatre alumnes d'aquesta classe han aprovat les matemàtiques.
d) M'encanten els ous ferrats!
e) Els diners del calaix pertanyen a la mestressa de la botiga.

2. Digues quines d'aquestes oracions són impersonals (I) i quines tenen subjecte el·líptic (E):
a) Surt de casa a les set en punt.
b) Aquest cap de setmana farà fred als Pirineus.
c) Ha perdut les claus de l'armariet.
d) Salvem les balenes.
e) En aquest càmping no hi ha piscina.
f) Vull una truita de pernil dolç
g) L'hivern passat va nevar a Amposta.

3. Identifica el SN subjecte i el SV predicat d eles oracions següents. Encercla el nucli del subjecte i el del predicat i comprova si concorden en persona i nombre.
a) Una antiga amiga m'ha visitat aquesta setmana.
b) No m'agraden els xampinyons.
c) Tu saps l'adreça de l'Anna?
d) En Josep i l'Alícia són de Reus.
e) Jo faré catorze anys al febrer.
f) Li pica el nas.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.