dimarts, 1 de desembre del 2015

Sintagmes I

Per fer aquestes activitats pots descarregar-te la presentació de 1r ESO sobre els sintagmes. Per fer-ho, com sempre, clica AQUÍ


ACTIVITATS
1. Digues quin tipus de sintagma (SN, SV, S.Adj, S.Adv o S.Prep) és cadascun dels sintagmes subratllats.
a) La separació encara seria més dolorosa.
b) Els nens de l' escola es riurien de mi.
c) Els bons records són com les roses oloroses.
d) La meva germana està enamorada de tu.
e) He estat molt bé amb tu.

2. Digues quins tipus de sintagmes són: 
aquesta tarda, una connexió, sense fils, amb llet, avui, extraordinari,
de Nadal,del consell escolar, cada divendres, dels pagesos, oberta,
tots ells, 

3. Digues quin és el SN que fa de subjecte en les oracions següents. Si no hi apareix explícit, expressa'l amb un pronom personal (jo, tu ... ).
a) Estimat, t'he de deixar.
b) Hem descobert tantes coses junts!
c) La meva àvia ens feia un pastís amb móres de l'hort.
d) Els bons records de vegades són com les roses oloroses amb tacte de seda.
e) M'has donat alegria, felicitat, seguretat i calma
f) Les nenes grans ja no duen xumet.

3 comentaris:

  1. Gràcies, em van molt bé per practicar!

    Francesc 2n ESO B

    ResponElimina
  2. Ahh és la presentació de primer, m'anirà bé per estudiar.
    Gràcies
    Joel Schneider 2A

    ResponElimina
  3. anaria molt millor si fossin interactiu o almenys hi aguessin les solucions

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.