divendres, 5 d’octubre del 2012

Què és un pangrama?

Un PANGRAMA és una oració o sintagma amb sentit que té totes les lletres de l'alfabet. Com més curt sigui més valor tindrà, ja que ens haurà resultat més difícil elaborar-lo.
L'alfabet amb català té 26 lletres (sense contar les modificades ç, l·l,ll) i el pangrama més curt en llengua catalana, fins a dia d'avui, en té 45
És el següent:
                   "Jove xef, porti whisky amb quinze glaçons d'hidrogen, coi!"


Podem fer pangrames amb totes les llengües. Per saber-ne més podeu clicar AQUÍ


I quin és el vostre pangrama?

Podeu enviar-lo
a COMENTARIS

41 comentaris:

  1. Hola sóc l'Alexandra i la meva proposta de pangrama és:
    "He vist el ximpanzé que juga a fer de cowboy i karateka"

    ResponElimina
  2. Hola sóc la Laia Pérez i el meu pangrma és
    "Una zebra troba unes xiruques de pell, un mico, whisky i de sobte ve Jana la girafa"

    ResponElimina
  3. Hola Marina, sóc la Júlia Filella i el meu pangrama és
    Bé, quin humà menja cinc trufes, i veu glops de wisky de Xerez?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdona, es que n'he fet un de més curt que diu així:
      Xiquet, menjo una zebra feroç i vull glops de whisky

      No té gaire sentit però té 42 lletres

      Elimina
  4. Hola Marina!Sóc la Cecilia el meu pangrama és aquest:
    Gràcies, no vol whisky, prefereix, d'aquesta zebra.
    (40 paraules)

    ResponElimina
  5. Hola sóc l'Emma, i aquest es el meu pangrama:
    "Sóc feliç, i xiuxiueijo quan bec whiskey, però de totes maneres veig zeros".
    Te 59 lletres... la veritat és que jo no li trobo el sentit...

    ResponElimina
  6. Hola sóc en David i aquest es el meu panagrama:
    "Que, any omniscient? Verd, blau; whisky gran, flipat! Jazz xulo.
    (48 paraules)Sentit? On? No ho sé.

    ResponElimina
  7. Hola Marina sóc la Carla Di Pinto i aquest és el meu pangrama:
    Va Whendy, xiscla'm fort "Ken", balla jazz i beu quatre glops.

    Té 46 lletres.

    ResponElimina
  8. Hola sóc la Carla Altadill i aquest és el meu pangrama:
    "Johan Zarco, Danny Kent, Folger, Webb, Àlex Marquez van ser pilots."
    Té 51 lletres.

    ResponElimina
  9. Hola Marina! Sóc l'Anna Nicola, i aquest és el meu pangrama:
    " Va xef Ziggurat JQ! Porti whisky i bacardi al mono! "
    El nom del xef no és gaire normal... Però té 40 lletres.

    ResponElimina
  10. Hola sóc el Carles Ocaña i aquest és el meu pangrama:
    "Quins kiwis o jugadors d'hanbol volen xèrifs yo-yos, zinc i temps?"
    Té 53 lletres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest és el pangrama correcte:
      "Quins kiwis o jugadors d'handbol volen xèrifs yo-yos, zinc i temps?"
      Té 53 lletres.

      Elimina
  11. Hola Marina, sóc l'Andrés Córdoba i aquest és el meu pangrama:
    Vull karatejar, fumar, caçar llangardaixos petits del zoo.¿Que hi ha a la wii Yago?
    Té 66 lletres, però té les lletres "ç" i "ll"

    ResponElimina
  12. Marina,sóc la Andrea Segarra. Aquí et deixo el meu pangrama. Té 52 lletres amb una LL. Si vols podem treure (Lluc) llavors te 49 lletres. EL noms de les persones no són molt comuns, però existeixen.
    - Volem deixar el whisky en Zeus Bee, en Lluc i jo. Perquè tu no, Güelfa?

    ResponElimina
  13. Hola Marina, sóc la Judith ArgÜelles aquí et deixo el panagrama.
    Jo sóc català bebent wishky mentres veig el poster del ximpanzé i la zebra ferits.
    Té 66 lletres.

    ResponElimina
  14. Hola, Soc la Sofia Soto, i aquest es el meu pangrama:
    "en Winy de po juga amb la Hello Kity i xefs. Van quedar al zoo."
    no dire que no te sentit perque crec que esta suficientment clar que la hello Kity i el Winy de po no fan bona parella, i menys amb uns xefs...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Surrealista sí que ho és, no t'ho negaré, però a mi m'ha agradat!

      Elimina
    2. massa surrealista, tens raó... encantada de que t'agradi Marina!
      (sofia soto)

      Elimina
    3. És divertit però winy de po esta malament perquè po va amb dues "o"
      Quedaria així en winy de poo .........
      David Heras

      Elimina
  15. se m'ha oblidat posar-ho: te 47 lletres amb una ll.
    (sofia soto)

    ResponElimina
  16. Hola sóc en Manel i aquì poso el pangrama:
    Aquell home m'ha robat la cartera de l'escola i ara esta fugint, vinga corre Xavier que s'escapa a 2 km/h

    ResponElimina
  17. Hola sóc en Victor i aqui esta el meu pangrama:
    Zaska! Els del PP beuen whisky i vodka mentre masquen xiclet fucsia de gerds joves. Té 69 lletres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Víctor, recorda que quan publiquem entrades al blog ho fem amb el perfil ANÒNIM!

      Elimina
  18. Hola Marina, sóc el Gandhy i aquest és el meu pangrama.
    En el zoo havia un jove karateka xines que fumava i bevia whisky d'un glop.
    Té 60 lletres.

    ResponElimina
  19. Caldria corregir: "hi havia...
    Gràcies
    Marina

    ResponElimina
  20. Hola, sóc la Andrea de Olañeta i aquest és el meu pengrama:
    Coi guapa,m'has fet caure a sobre del ximpanzé que menjava un gran kiwi.
    Té 54 lletres.

    ResponElimina
  21. Aquest és el meu pangrama. Jo crec que té totes les lletres de l'abecedari però potser me n'he deixat alguna però és poc probable. Té 38 lletres:
    El ximpanzé que veu whisky JB guanya un CD rock

    ResponElimina
    Respostes
    1. ÉS VERITAT QUE HAS FET UN PANGRAMA MOLT CURT, PERÒ:
      PODRIA SER QUE ALGUNES (LA MAJORIA) DE PARAULES ESTIGUESSIN INSPIRADES EN ALTRES PANGRAMES, QUE DEUS HAVER MIRAT ABANS DE CONFECCIONAR EL TEU?

      JO CREC QUE LES TEVES PARAULES TENEN "ALGUNES" SIMILITUDS AMB ELS ALTRES PANGRAMES. AIXÒ LI TREU "UNA MICA" DE MÈRIT.

      ALBERT MÉNDEZ 2 ESO-A-

      Elimina
    2. A MÉS HEM SEMBLA QUE LA "F" NO APAREIX PER ENLLOC, EL TEU PANGRAMA ES INVÀLID

      ALBERT MENDEZ 2ESO -A-

      Elimina
    3. Mentira está be te totes les letras menys la c

      Elimina
  22. perdó, sóc el Quim Ferrer

    ResponElimina
  23. L'Alan vol whisky i juga a Waterpolo, fixa't el meu casquet de bany te el zero.

    ResponElimina
  24. perdó, sóc l'Elena Rodríguez i aquest és el meu pangrama.

    ResponElimina
  25. Hola Marina, i companys sóc l'Ènia Prat i aquí us penjo el meu pangrama:
    "Que gran està el teu fill que ja veu whisky, es sap l'abecedari amb moltes lletres com ximpanzé"
    No té molt de sentit però té 74 lletres però amb dues "ll".
    Merci

    ResponElimina
  26. Hola sóc el Mateu i aquest és el meu pangrama de 50 lletres:
    Jo he vist un ximpanzé groc i blau que té whiski i vodka falços.

    ResponElimina
  27. Hola sóc el Roger Cabot i aquest és el meu pangrama (40 lletres)
    Vol te fred amb cigonya Hulk. Pujo que xai és WC. Zas!

    ResponElimina
    Respostes
    1. AQUESTA FRASE ARREBOSSA DE SENTIT,... EN TÉ TANT QUE NO L'ENTNEC, DEU SER SUPERIOR A MI. PERÒ DE ORIGINALITAT SI QUE EN TÉ, I MOLTA!!

      ALBERT MENDEZ

      Elimina
  28. Què!? Els Zebús de Washington van morir per la yperita i l'excés de jazz folklòric!?

    Albert Méndez 2ESO-A-

    ResponElimina
  29. Hola soc l'Arnau i aquest és el meu pangrama de 70lletres:
    "He vist quinze ximpanzés beben whisky i mengan coca de vidre mentre feien xisclar a joves porcs."

    ResponElimina
    Respostes
    1. NO ES CORRECTE, PERQUE S'ESCRIU "MENJANT", AMB JE I T FINAL. I PER TANT LA -G- NO APAREIX ENLLOC.

      SALUTACIONS ALBERT MENDEZ

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.