dimarts, 7 de febrer del 2012

Salveu-me els ulls

Salveu-me els ulls
 quan ja no em quedi res.
Salveu-me la mirada;
 que no es perdi!

Tota altra cosa em doldrà menys,
 potser perquè dels ulls me'n ve la poca vida

que encara em resta, 
i és pels ulls que visc
adossat a un gran mur que s'enderroca.
Pels ulls conec, 
i estimo, 
i crec, 
i sé,
I puc sentir i tocar 
i escriure i créixer
fins a l'altura màgica del gest,
ara que el gest se'm menja mitja vida
i en cada mot vull que s'hi senti el pes
d'aquest cos feixuguíssim que no em serva.
Pels ulls em reconec i em palpo tot

i vaig i vinc 
per dins l'arquitectura de mi mateix,
 en un esforç tenaç
de percaçar la vida i exhaurir-la.
Pels ulls puc sortir enfora 
i beure llum
i engolir món
 i estimar les donzelles,
desfermar el vent
 i aquietar la mar,
colrar-me amb sol
 i amarar-me de pluja.
Salveu-me els ulls quan ja no em quedi res.
Viuré, bo i mort, només en la mirada.

              Miquel Martí i Pol

5 comentaris:

  1. Hola Marina:
    Sóc l'Elna, i trobo que aquest poema, és molt intens, de contingut, i que és molt emotiu. També penso, que el Miquel Martí i Pol, escriu bé, per el meu gust, i que ha de suar de valent, per fer aquests poemes.

    Elna Busquets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic completament d'acord amb tu Elna, per cert, sóc el Nil Fosch, Marina jo crec que en el blog podries fer un apartat de poesia (ja se que hi ha un) però en el que hi hagi els teus poemes preferits i alguns que ens pugin inspirar.

      Nil Fosch
      2n Eso A

      Elimina
  2. Hola Marina sóc jo, l'Anri, la poesia en general no m'agrada molt, però me esta començant agradant més. Poemes com aquest ajuden a gent com jo a interessar-se més per la poesia.
    Ma agradat molt aquest poema sobretot perquè parla sobre lo més complicat del mon, els sentiments.

    ResponElimina
  3. Hola Marina. Aquest poema m'ha agradat molt, i penso que Miquel Martí i Pol és molt bon poeta!
    Andrea

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, jo també penso això.
      Miquel Martí i Pol es molt bó.
      M'ha semblat curiós aquest poema i m'ha agradat.
      Victor Montesdeoca Die

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.