diumenge, 2 de desembre del 2012

Salvar un llibre!

Si haguéssiu de salvar un llibre, només un títol, quina seria la vostra tria?
Jo a cada edat n'hauria salvat un de diferent, segur que vosaltres també.
Però si hagués de fer memòria, us diria que, quan tenia tretze/catorze anys fora El mecanoscrit del segon origen, de Manuel de Pedrolo. 
Als setze, hagués rescatat, Veinte poemas de amor y una canción deseperada, de Pablo Neruda o qualsevol poema de La voz a ti debida de Pedro Salinas. Què voleu que us digui, és que tenia un professor de literatura espanyola que aconseguia emocionar fins a les pedres recitant poemes d'amor.
Cap als vint, vaig descobrir El quadern gris, de Josep Pla. I uns anys després els Assajos de Montaigne i Si una nit d'hivern un viatger, d'Italo Calvino.
Cap als trenta, el meu autor de referència fou Paul Auster, i La música de l'atzar, per citar una de les seves obres. 
I actualment, no desvetllarem l'edat (ja sabeu que tinc 33 + IVA!) salvaria, sense dubtar-ho, Les intermitències de la mort, de José Saramago.
Aquesta és la meva tria d'avui, la de demà, encara no la sé; la construeixo pàgina a pàgina amb llibres que em vaig llegint.
I vosaltres, avui, ara, amb l'edat i l'experiència lectora que teniu, quin llibre salvaríeu? 



20 comentaris:

  1. Memorias de Idhún de laura gallego
    Albert Gómez

    ResponElimina
  2. El caçador d'estels de Khaled Hosseini, Frankenstein de Mary Shelley, Joc de trons de George R.R. Martin, Història del temps d'Stephen Hawking,Lágrimas en la lluvia de Rosa Montero, Trajecte final de Manuel de Pedrolo, tot i que no descarto Joc Brut ni El mecanoscrit del segon origen, del mateix escriptor...
    Triar un sol llibre no és tasca fàcil: El Señor de los Anillos, L'adorada Jenna Fox, Memòries d'Idhún, El nombre del viento, Harry Potter, tots els de Carlos Ruiz Zafón, Els jocs de la fam o Un planeta llamado traición.
    Cada llibre que em llegeixo em sembla millor que l'anterior i alhora insuperable. Tanmateix, posats a haver-ne de triar només un, em decantaria probablement per El mundo de Sofia, de Jostein Gaarder; que vaig llegir quan anava a primer però que mai m'ha deixat de sorprendre.

    Irene 4A

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Irene, per seguir el bloc, ja des de la distància de 4t. No sabia que t'interessava la filosofia, i me'n alegro, perquè és una disciplina que ajuda molt a moblar millor els pensaments. Quan puguis passa per 1r A que el voldria ensenyar un llibre....
      M.

      Elimina
  3. Bueno desprès de veure el comentari de la Irene....
    Però m'agradaria recomanar els llibres La sombra del viento i MARINA.
    David López.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies David! Dóna gust veure com ex alumnes meus encara es recorden del blog i fan aportacions tan interessants.
      Desitjo que tot et vagi bé i ja saps on sóc.
      Sort ;)
      M

      Elimina
  4. Harry Potter o Joc de Trons...
    Díficil...
    Joc de Trons perquè no me l'he acabat encara.

    Miquel Escobar 2n ESO B:

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Miquel, però si haguessis de triar-ne només un?

      Elimina
  5. Jo salvaria les mil i una nits ja que apart de ser un llibre important i té el dret de ser salvat també és un dels llibres que m'agraden

    Manel Guiró 2n ESO B

    ResponElimina
  6. Jo salvaria els Jocs de la fam perquè es un del llibres que mes m'ha interessat i agradat

    Marc Diago

    ResponElimina
  7. Jo, Víctor Català, triaria la trilogia "El elfo oscuro", que comprèn els llibres "La Morada", "El Exilio" i "El Refugio", tots de R. A. Salvatore. Encara que sigui una trilogia, són només tres llibres de la saga "Reinos Olvidados" què en comprèn desenes, però té l´avantatge de es pot llegir a part, vull dir que t´el pots llegir sense tenir que llegir-ne més. La recomano moltíssim.

    ResponElimina
  8. Jo, Sofia Soto, segurament salvaria la trilogia del Senyor dels Anells. ja que és un llibre que d'alguna manera ho té tot. Humor, a vegades intriga, a vegades, nervis i fins i tot por. però també l'escolliria perquè és d'aquells llibres què per molt que te'ls llegeixis milions de cops, sempre trobes alguna cosa nova o la entens més bé. També l'he escollit perquè es un llibre llarg, i va millor per passar l'estona. I molt més si és l'únic llibre que et queda.

    ResponElimina
  9. Carolina Lleida Asensio de 2n ESO B
    Jo ara mateix escolliria ¡Buenos dias princesa! perquè es un llibre que m'estic llegint en aquest moments i que m'està agradant moltíssim.

    ResponElimina
  10. És molt difícil només triar un però jo salvaria la trilogia dels Jocs de la Fam, perquè són els millors llibres que he llegit mai. I són molt recomanables. Això sí, el millor dels tres és el primer ja que els altres dos no són tan bons.

    Carla Altadill

    ResponElimina
  11. Jo m'emportaria el llibre Marina, de Carlos Ruiz Zafón i la trilogia dels Jocs de la Fam, ja que són els llibres que més m'an enganxat i m'han endinsat a la intriga continua.

    Carla Di Pinto

    ResponElimina
  12. Jo salvaria la saga de Cançó de gel i foc ( Joc de Trons ). És per a mi, actualment, lectura obligatòria ja sigui ara o d'aquí 20 anys quan te la llegeixis.

    Miquel Escobar, 2n ESO B.

    ResponElimina
  13. Jo salvaria de moment - Buenos días princesa! Ja que es un llibre molt interessant i a mi m'ha enganxat molt. El recomano moltíssim.

    Andrea Segarra Sotillos, 2n ESO B.

    ResponElimina
  14. Jo salvaria els Arcanus.

    Albert Méndez 2 ESO -A-

    ResponElimina
  15. Jo salvaria Les noies de filferro.
    És un llibre amb bastants girs inesperats, que tracten els problemes de les drogues, la fama i les malalties de tres ex top model desaparegudes.
    Júlia Filella

    ResponElimina
  16. Jo escolliria Artemis Fowl, per a mi és un dels millors llibres que m'he llegit, fins ara, i el recomano molt.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.