dimarts, 21 de gener del 2020

El text poètic

Llegeix els següents poemes i resol les qüestions que et plantegem:


Ets la calidesa

Ets la calidesa que em cal,
l'abril de la tardor
i la llum de la nit.
Ets la fruita de tot l'any,
braç acollidor
i fugida del parany.

Així m'agrada tot. I més.

Daniel Ruiz-Trillo

1- Quin és el tema del poema?
2- Quina figura retòrica hi ha a "ets la calidesa que em cal" 
3- Explica el significat del vers "ets la fruita de tot l'any"
4- A qui creus que va destinat el poema?

Viatges

He conegut persones desertes,
portuàries, volcàniques,
il·luminades per idees boreals,
migpartides per temors
com rius gebrats,
alçades sota el nivell
dels somnis
o abatudes com muntanyes
orfes de peus a les clivelles.
N'he admirat contradiccions:
esperits parabòlics emergint
de les barraques.
També he recorregut els hemisferis
d'algunes ments en guerra,
i a despit d'aquest perill
sé que mai no em cansaré
de viatjar per les persones,
dels hostals de tendresa
on em deixen pernoctar,
dels seus fruits, ponts, ruïnes,
selves, tombes, valls,
i de tants gratacels
de preguntes
i museus on reposen
els silencis més fondos i antics.


5-  Quin és el tema del poema?
6- Identifica alguna figura retòrica de la poesia Viatges
7- Quina figura retòrica és "de viatjar per les persones, dels hostals de la tendresa"?

Costa


Seria sorra
només si tu
fossis onada.

Però alguna cosa em diu
que no seríem platja.


(1r premi als Premis Poemestiu La Vinyeta'17)

8- Allarga aquest poema algunes estrofes més






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.