diumenge, 2 de febrer del 2014

Frases que ens fan pensar

No us ha passat mai que llegiu alguna frase que us glaça la sang. Una d'aquelles successions de paraules que sembla que algú us hagi escrit per vosaltres, perquè al llegir-la, us revela quelcom important. 
Jo, de joveneta, col·leccionava cites extretes de llibres i de tant en tant les rellegia. 
Divendres una alumna, la Berta, em proposava, crear un espai on penjar aquestes cites mítiques. Per tant, inaugurem aquest espai amb algunes cites que proposa la Berta extretes de cançons, pel·lícules o llibres

Aquest és el meu secret. És molt senzill.  
Només hi veiem amb el cor. 
L’essencial és invisible pels ulls (El petit príncep, Antoine de Saint-Exupery )
















Ets preciosa, diguin el que diguin. No et deixis ensorrar per les paraules. Ets preciosa en tots el sentits possibles. No, no et deixis ensorrar per les paraules. 
(Christina Aguilera – Beautiful)

De vegades penso que tinc el cap tant gros perquè el tinc ple de somnis
( L’home elefant, de David Lynch )

 I la tasca d'avui és la següent:
- Busca en el llibre que estiguis llegint en català una frase o fragment que t'hagi impactat, agradat o emocionat i comparteix-la amb tots nosaltres fent una entrada als COMENTARIS. No t'oblidis de citar el llibre i l'autor o autora.
Espero amb impaciència les vostres respostes petits artistes del meu cor ;)

25 comentaris:

  1. Cristina Cámara 2nB
    No veig la misèria que hi ha, sinó la bellesa que encara queda.
    (Diari d'Ana Frank- Ana Frank)

    ResponElimina
  2. ELS JOCS DE LA FAM- SUZANNE COLLINS
    "La pensator em penetra per tot el cos, com si fos un líquid que m'haguessin injectat a les venes"

    CLÀUDIA RAU, 2N ESO B.

    ResponElimina
  3. Carlos Ruiz Zafón
    Los libros son espejos: sólo se ve en ellos lo que uno ya lleva dentro.

    Guillem Corominas 2nB

    ResponElimina
  4. Fantàstiques cites nois! Gràcies, però millor en català Guillem. De fet, la podem traduir fàcilment, oi?
    Endavant!!!!!

    ResponElimina
  5. Carlos Ruiz Zafón
    Els llibres són miralls: només es veu en ells allò que un porta dins.

    Guillem Corominas 2nB

    ResponElimina
  6. En Flames: Suzanne Collins
    Si la gent tingués coratge, seria una oportunitat per guanyar

    ResponElimina
  7. César Mallorquí
    No tenim res, és veritat, però almenys ens queda la dignitat.

    Laia Meca 2n B

    ResponElimina
  8. Comença pel començament , i segueix fins que arribis al final , allà parat.

    Alícia en el país de les Marevelles - Lewis Carrol

    Oscar Hernandez

    ResponElimina
  9. -Ell pensava que el temps i la paciència em canviarien, i jo sabia que, tot i que fos un error total, li deixaria intentar-ho.
    Luna Nueva-Stephenie Meyer.

    Mar Balseiro

    ResponElimina
  10. Hi ha coses que no es poden esbrinar pensant-les: hi ha que viure-les
    La historia Interminable-Michael Ende
    Enric Pera

    ResponElimina
  11. La vida és com una baralla, i en una baralla no importa quantes vegades caus, sinó quantes vegades t'aixeques.
    L'última feina del senyor Luna-César Mallorquí
    Marta Palomero

    ResponElimina
  12. Gairebé tothom està obssesionat a deixar un rastre en el món. Deixar un llegat. Una mort que perduri. Tots volem ser recordats. jo també. És el que em preocupa ser una victima oblidada més en l'antiga i deshonorosa guerra contra la malaltia.
    Vull deixar un rastre. Però els rastres que deixen els humans massa sovint són cicatrius. Construeixes un minicentre comercial horrible o engegues un cop d'estat o intentes ferte estrella del rock i penses: Ara em recordaran, però a) no et recorden, i b) l'únic que deixes són més cicatrius.
    El cop es torna una dictadura. El minicentre es converteix en una lesió

    No està escrit a les estrelles- John Green
    Mar Subirats

    ResponElimina
  13. El misteri de la cripta embruixada - Eduardo Mendoza
    "Vaig fer un esforç sobrenatural i vaig intentar posar en ordre les idees.

    Albert López 2n eso a

    ResponElimina
  14. Fora de Temps - Lurdes Nieto

    “Procuro fer-me la idea que tu i jo no ens coneixerem mai, filla. Es fa difícil avenir-s’hi, però és l’únic camí per no acabar tan boja com les altres.
    Només visc amb l’esperança que la vida et doni tot el que a mi m’ha negat.”

    Paula Perellon
    2n ESO A

    ResponElimina
  15. La meva frase és del llibre Wonder de la Raquel J. Palacio, aquesta:

    " Si has de triar entre tenir raó i ser considerat, tria ser considerat

    Oriol Prats
    2n ESO A

    ResponElimina
  16. Wonder - RJ Palacio

    "Si em trobés una llàntia màgica i només li pogués demanar un desig, demanaria tenir una cara normal que no cridés gens l'atenció"

    Laia Castillo
    2n ESO A

    ResponElimina
  17. 666 calaixos - Jordi Folck

    "Amb cada vida que neix, neix una mort, i amb cada mort una nova vida"

    Mireia Cañisá
    2n ESO A

    ResponElimina
  18. El camí de la felicitat - Bernard Benson

    "La felicitat és un equilibri entre tenir i desitjar."

    Roger Roca
    2n ESO B

    ResponElimina
  19. La mort es pot amagar darrere els objectes més inesperats.

    L'última feina del senyor Luna - Cesar Mallorquí
    Albert Vidal

    ResponElimina
  20. Mira, es crema, la vida l'has de aprofitar i posar-li atenció

    Per què alguns pebrots piquen i altres no- Dani Jiménez i Ada Parellada
    Guillem Castells
    2n ESO A

    ResponElimina
  21. Ana Torres López (2n eso A)
    Vaig fallar. Vaig demanar perdó.
    I des d'aleshores vaig estar al seu costat.
    Jutgeu-me si voleu, però la vostra sentència serà llançada al mar.
    Aquesta frase és del llibre paraula d'Irene per David Folch

    ResponElimina
  22. Iker Pérez 2n ESO A

    "Així, doncs, vaig haver de viure als carrers, alimentant-me del que trobava a les galledes de les escombraries, o de les rates que podia caçar"

    ResponElimina
    Respostes
    1. Iker Pérez 2n ESO A- L'última feina del senyor Luna

      "Així, doncs, vaig haver de viure als carrers,
      alimentant-me del que trobava a les galledes de les escombraries,
      o de les rates que podia caçar"

      Elimina
  23. Potser va ser la Lluna, que brillava radiant al cel, o l'influx de la primavera, ambla seva aroma de flors de mel flotant en l'aire, o, més probablement, els efectes de la cervesa.

    L'última feina del Sr.Lluna

    Guillem Bermejo

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.