dilluns, 24 de febrer del 2014

El Gran Ciamorella (2n B)

COMPRENSIÓ LECTORA

I si voleu descarregar-vos o consultar el text, cliqueu AQUÍ

1. Defineix amb l'ajuda del diccionari

talent, evasiva, exorbitant, culminant, comparèixer, captivitat, orgue, enllustrar

2. Aparella cada expressió amb la forma equivalent

fer rotllana                          completament ple
fer-se el boig                       desentendre's d'alguna cosa
ple de gom a gom                fer una rodona amb les mans agafades
presa de l'emoció                 plena d'agitació


3. Observa el moment en què el mag passa a ser anomenat el Gran Ciamorella. Per què creus que succeeix? 


4. Ordena els paràgrafs següents d'acord amb l'ordre en què van passar els fets:

- Cesare va fer desaparèixer el capellà que els estava casant
- Als 18 anys ja era famós arreu d'Itàlia
- El Gran Ciamorella va somriure amb esforç, va mostrar la caixa vermella, va obrir la tapa i va ensenyar l'interior al públic
- El moment culminant de l'espectacle era quan feia desaparèixer Elisabetta

5.Digues si aquestes afirmacions són verdaderes (V) o falses (F)

- El petit Cesare era un nen que despertava gran admiració
- Cesare Ciamorella s'entrenava molt per aconseguir trucs efectius
- Cesare i Elisabetta es van casar quan van fer vint anys
- Elisabetta era baixeta però tenia un cos escultural
- Per el seu espectacle, el Gran Ciamorella necessitava dos ajudants
- El Gran Ciamorella no va poder controlar la pèrdua dels seus poders
- A l'Uruguai van començar les desgràcies per a Cesare Ciamorella
- Cesare Ciamorella va desaparèixer davant del públic argentí

6. Formula una hipòtesi que expliqui per què desapareixen les persones però no les seves sabates.

1 comentari:

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.