diumenge, 22 de gener del 2012

La descripció tècnica i la literària (I)



Científica:
Al nord-est de Finlandia al costat de la ciutat de Fraguen hi ha un bonic lloc una mica més enllà dels guèisers.És una gran oportunitat per passar un temps en família. En aquell lloc, a l’hivern es congela tot per complet i es forma una gran placa de gel que es utilitzada de pista de patinatge.
Es poden fer també recorreguts en bicicleta d’una hora i mitja.
Es pot arribar: en tren, autobús, cotxe i taxi del hotel on s'allotgin.
Literària:
Ahir al mig dia quan tornava cap a casa després d’haver dinat a casa d’uns amics,  vaig voler canviar de ruta i variar una mica. Feia fred, encara que era un bon dia i jo no anava gaire abrigat. Vaig arribar a un punt a on l’aigua del terra quasi m’arribava als pedals de la bicicleta i a mes a mes no em volia parar per evitar mullar- me les sabates. Allà no es diferenciava el cel amb l’aigua, era tot tan preciós. Hi havia, flotant, dos blocs de gel, encara que hi havia uns quants més a davant meu. Al girar les rodes de la bicicleta, l’aigua que quedava impregnada a la goma, em mullava lleugerament la part inferior dels pantalons. No sabia si els núvols estaven al cel o a l’aigua de tant cristal·lina i reflectant que era. 
                                                             Agustí Zarraluqui 2n ESOB


3 comentaris:

  1. Agustí, és un molt bon escrit i m'agrada la manera en la que t'has expressat ja que aquesta imatge era una de les difícils per inspirar-se i descriure. A més a més, has sabut descriure-la bé fent servir els dos tipus de descripcions i es nota la diferència entre ells. Però trobo que es podria arreglar una cosa: en la descripció científica, dius que és una gran oportunitat per passar un temps en família, i estàs donant la teva opinió, quan en la científica només es dóna informació. Per tot lo altre està molt bé i m'agrada molt.

    Carla Grau

    ResponElimina
  2. Moltes gracies Carla, tindré en compte el teu comentari de la teva crítica constructiva a l'hora d'escriure :)
    Agustín Z.F

    ResponElimina
  3. Aquest escrit trobo que és molt bo, tot i que has donat la teva opinió en la descripció científica.
    El que més m'ha agradat és la diferència que hi ha entre els dos escrits. Llegir-ho ha estat un plaer.

    Oriol Nebot

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.