dilluns, 14 de novembre del 2011

Pronoms febles

Per veure els apunts sobre els PRONOMS FEBLES cliqueu AQUÍ

Exercicis
1. Escriu darrere el verb els pronoms que hi ha davant:
a) Jo li vaig telefonar
b) Tu el vas mirar
c) Ell ens va cridar
d) Ella les va comprar
e) Nosaltres la vàrem cantar
f) Vosaltres els vàreu veure
g) Ells us van escoltar
h) Elles et van explicar
2. Escriu correctament
a) doneu (em)
b) porta (en)
c) comenteu (els)
d) va rentar (es)
e) canvieu (us)
f) dóna (em)
g) calma (et)
h) menja (en) 
i) vas portar (en) 
j) agafa (el)
k) va tornar (ens)
3. Marca la solució correcta a cada frase:
a) En Pere porta barret i la Maria no (en porta / el porta )
b) Avui la Mercè compra flors i demà ( en comprarà / les comprarà) el Ramon.
c) Has de comprar allò? Sí, perquè (en vol el Pere / ho vol el Pere ).
d) Saps on són els teus pares? No ( ho sé / els sé / en sé ).
e) Em vaig comprar aquells CD i ara sempre ( en escolto / els escolto ).



AQUÍ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.