diumenge, 3 d’abril del 2011

Blanc i negre



REFLEXIÓ SOBRE EL BLANC I EL NEGRE

Abans de posar-nos a comparar el blanc i el negre i de fer una reflexió hem de saber què volen dir, quines connotacions tenen i per què.
Blanc: símbol de puresa, seguretat, salut, netedat, bondat, llum, ignorància, fe  i virginitat. Com podeu veure té connotacions positives. Però a part d'això en els anuncis el blanc significa, sobretot, netedat i frescor perquè és el color de la neu; en alguns casos en els temes de tecnologia pot significar simplicitat. També s’associa amb el tema medicina, hospitals i metges perquè, com he dit abans, un dels seus significats és salut.
Negre: Simbolitza formalitat, elegància, poder, mort, misteri, por, desconegut, autoritat, dolor, serietat, prestigi i pena. És totalment el contrari que el blanc, té connotacions negatives. Encara que va bé per galeries d’art, un museu o una exposició de fotografia, ja que fa ressaltar els colors més brillants i vius. També es pot utilitzar en una pagina web perquè li dona més serietat i profunditat, encara que no és molt recomanable posar-la de fons. També el pots barrejar amb colors vius com el vermell i el taronja, això li crea un aire vigorós i agressiu.
Molt bé, ara que sabem el que volen dir podem comparar-los. Tots dos són colors potents (crec jo), tots dos t’expressen una força interior especial i tots dos tenen moltes frases fetes. Els considerem contraris, dos coses totalment oposades, hi ha una frase que ho demostra: “O és blanc, o és negre”.
El blanc és totalment pur, suau i ens mostra la claror, per això no ens transmet por. Per exemple: uns simples núvols blancs significa un bon dia, fa Sol, però en canvi uns núvols negres-grisosos són senyal de tempesta, MAL temps. Aquesta paraula, mal, la relacionem em coses negatives, per això té connotacions negatives, el negre. Un altre exemple molt clar és en les pel·lícules, el senyor del mal, l’antagonista del protagonista en la majoria de les pel·lícules va de negre o gris, els colors de la foscor. Un altre exemple, un gat negre, que es diu que ens porta mala sort. I així podríem buscar-ne molts més exemples sobre el negre. Ara, exemples del blanc: diner blanquejat, vol dir diner legal, diner bo, diner que no és negre.
Aquesta és la meva reflexió i abans de acabar-la us volia plantejar una pregunta sobre els colors en general. Jo crec que cada persona reflecteix un color: Quin color reflectiu? I quin reflecteixo jo?
(No us ho agafeu com una pregunta retòrica veniu i diguem-ho... Gràcies).
                                                                Ona Molas 2n A

8 comentaris:

  1. Hola Ona,
    sóc la Irene i crec que has fet una molt bona feina i que la reflexió és molt interessant. Jo no sé quin color reflecteixo, tothom em diu que el verd. Però el que sí que tinc clar és que tu reflecteixes el groc i el blau. No sé perquè, però quan et miro, hi veig aquests colors.
    Fins demà!

    ResponElimina
  2. Hola Ona.
    Tot i que jo baig al grup reduit no pensis que no miro pas el blog! Donç jo trobo que tu reflecteixes, balnc i blau, signes de puresea (segons jo), trobo que aquet text esta super bè! Fins dema Ona!

    ResponElimina
  3. Hola Ona
    sóc la Júlia i m'encanat aquesta refelixó trobo que està molt be i és molt original.
    I el color que tu reflecteixes com ja et vaig dir per a mi és el groc.
    deu!!

    ResponElimina
  4. Hola Ona, jo crec que ets verd poma!
    Fins demà.

    ResponElimina
  5. Holoa ona
    Sóc el David i aquesta reflexió és super guai.
    Fins demà.

    ResponElimina
  6. Hola!
    Sóc l'Ona, us vull dir que moltes gràcies a tots.
    Fins aviat.

    ResponElimina
  7. Hola sóc la Laura!!
    M'encanta com està escrita aquesta reflexió és genial!!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.