divendres, 30 de novembre del 2018

EL HIT DE L'ACCENT

2ESO- EL HIT DE L'ACCENT


1) OBJECTIU DEL PROJECTE: Treballar cooperativament amb l'objectiu de trobar una manera lúdica de recordar les normes d'accentuació i gaudir del procés. Fer la lletra d'una cançó  que ens ajudi a recordar les normes d'accentuació (sobre una base musical establerta)  i posteriorment fer un videoclip.

2) PASSOS A SEGUIR

a) Repartir entre els membres del grup els següents rols segons les habilitats de cadascú.
Director/a: S'encarrega de tenir una visió global del projecte i controlar el temps de treball del projecte. També és qui es comunicarà amb els professor/a i  s'assegura que els grup hagi seguit les instruccions
Montador/a: S'encarrega de fer el muntatge definitiu del videoclip. La seva tasca és més de post-producció.
Director/a artístic (part musical): S'encarrega de dirigir els assajos de la part musical i preparar una coreografia si fa falta.
Director/a artístic (part storyboard): S'encarrega d'elaborar l'storyboard.

*Els grups de 5 poden afegir una persona de suport.
Totes les decisions han d'estar consensuares pel grup

b) Buscar una cançó que us agradi la melodia  a continuació busqueu la lletra original de la cançó que heu triat i passeu-la a un document word i analitzeu quina estructura sil·làbica té. Penseu que la lletra que us inventeu haurà de tenir la mateixa estructura.

c) Escoltar-la diverses vegades per conèixer a fons la melodia que té

d) Escriure la lletra de la cançó en català. Aquesta lletra ha d'explicar les normes d'accentuació i els accents diacrítics.

e) Començar a pensar com i on voleu gravar el vostre videoclip. 
  • Podeu inspirar-vos veient una feina que van fer fa dos anys alguns dels vostres companys de cursos anteriors clicant AQUÍ
  • També val la pena visualitzar una molt bona feina feta per uns escolars d'Andorra. Cliqueu AQUÍ 

f) Fer l'storyboard que és una eina imprescindible per fer gravacions i tenir clar quins plans s'utilitzaran

g) Gravar la cançó i el vídeoclip.
   Fer un muntatge definitiu
  (Poseu la lletra al videoclip)


3) TASQUES A PRESENTAR
- Lletra de la cançó (1 còpia impresa. Verdana 12. Interliniat 1'5)
Storyboard 
- Videoclip (presentar amb un pendrive amb els noms dels components)

4) SESSIONS
Sessió 1- (divendres 30.11.18) - Formació del grups
                                                - Repartiment dels rols
                                                - Tria de la cançó

Sessió 2- (dilluns 3-12-18) - Redacció de la lletra
                                          - Storyboard
                                          - Idees pel videoclip

Sessió 3- (dilluns 10-12-18  ) - Revisió i correcció de la lletra

                                               - Assajos part musical
                                               - Finalitzar l' storyboard
                                                - Assajar la coreografia i inici de la gravació

Sessió 4- (dimecres 12-12-18) - Gravació i últims detalls

Sessió 5- (divendres 14-12-18) - Gravació i últims detalls

Sessió 6- (dilluns 17-12-18) - Entrega de la lletra de la cançó impresa
                                            - Entrega del storyboard
                                            - Entrega del videoclip (amb un pen drive)
                                            - Visionat i avaluació dels projectes.
5) AVALUACIÓ
- Nota actitudinal (50%. Surt de l'avaluació dels companys i de l'observació de la professora) i nota grupal del videoclip (50%)
- Caldrà omplir una rúbrica d'autoavaluació i avaluació de la tasca dels companys
- S'avaluarà aquest projecte des de l'àrea de Llengua Catalana i la nota equivaldrà a la d'un control d'unitat.

6) DATA D'ENTREGA
  • Dilluns 17-12-18 (amb un pen drive)
RECURSOS
- Per fer l'storyboard
Per gravar el vídeo
- RÚBRICA D'AUTO I AVALUACIÓ ACTITUDINAL DEL HIT DE L'ACCENT

(Omplir i penjar a entrega de treballs. Llegiu bé els enunciats i no us deixeu cap apartat, siusplau)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.