divendres, 20 d’octubre del 2017

El correu electrònic

1. Definició

El correu electrònic (en anglès e-mail, o email) es refereix al sistema que
permet redactar, enviar i rebre missatges utilitzant sistemes de comunicació electrònica, no solament de text, sinó amb tot tipus de documents (documents, fotografies, sons, vídeos,...).a través de la xarxa. 

La majoria del correu electrònic es transmet a servidors que treballen amb el protocol SMTP (Simple Mail Transfer Protocol). Pot ser de caràcter privat, empresarial o institucional.

2. Elements d'una adreça de correu

Per poder enviar enviar un correu a una altra persona, ambdues haurem de tenir una adreça de correu electrònic. Aquesta adreça l'ha de donar un proveïdor de correu, que són qui oferixen el servei d'enviament i recepció. Aquest procediment podem fer-lo des d\'un programa client de correu - resident al nostre ordinador - o des d\'un lloc web.

2.1 Adreça de correu

Una adreça de correu electrònic és un conjunt de paraules que ens identifiquen a l'hora d'enviar i rebre correu. Cada adreça és única i pertany sempre a la mateixa persona

El que hi ha a la dreta de l'arrova és precisament el nom del proveïdor que dóna el correu, i per tant l'usuari no ho pot canviar. D'altra banda, el que hi ha a l'esquerra depèn de l'elecció
de l'usuari - en el moment de donar-se d'alta al servidor de correu - i és un identificador qualsevol, que pot tenir lletres, números, i alguns signes.

2.2. Parts d'un correu

Capçalera

La capçalera conté com a mínim els següents camps:
  • From: (De:) La direcció d'e-mail, i opcionalment el nom de l'emissor.
  • To: (A:) La direcció (o direccions), i opcionalment el nom del receptor (o receptors).
  • Subject: (Assumpte:) Un resum del contingut del missatge
  • Date: (Data:) L'hora i data
  • : Còpia de carbó CC (Carbon copy).
    • Bcc: (CCO) Còpia de carbó oculta. (Blind Carbon Copy).

  • Cos del text

Ha de contenir:
- Salutació
- Cos del mail
- Comiat
- Signatura

2.3 Proveïdor de correu
Per a poder enviar i rebre correus electrònics, cal estar registrat en alguna empresa que ofereixi aquest servei (gratuïta o de pagament). El registre permet tenir una adreça de correu personal única i duradora, a la qual es pot accedir mitjançant un nom d'usuari i una contrasenya. 

Hi ha diversos tipus de proveïdors de correu, que es diferencien sobretot per la qualitat del servei que oferixen. Basicament, es poden dividir en dos tipus: els correus gratuïts i els de pagament. 

Els correus gratuïts són els més usats, encara que inclouen publicitat: uns incrustada en cada missatge, i altres en la interfície que s'usa per a llegir el correu. 


TASCA D'ESCRIPTURA

- Cal que escriviu un mail formal 

Temes proposats:

- Li demanes al teu entrenador/a que confiï més en tu i et doni més minuts de titular

- Amb uns amics fas una festa a casa quan els pares d'un d'ells no hi són. Quan l'endemà els pares arriben es disgusten. Per solucionar la situació i ajudar l'amic/ga, decidiu escriure un mail als pares disculpant-vos

- A classe feu una broma inadequada i poseu típpex a la cadira d'un company. Malauradament un professor s'asseu i se li taca el pantaló. Li escriviu un mail per aclarir la situació

FORMAT
- Imitant el format d'un e-mail (capçalera)
- Arial 12. Interliniat 1.5
- Entre 1 pàgina i 1 pàgina i mitja. 

DATA D'ENTREGA:
- Divendres 27 (abans de la classe de català)
- Penjat al ClicK Edu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.