-
Compte, agotzona’t!- va dir ella amb un to aterridor.
-
Mare, que són focs artificials?- amb una entonació innocent.
-
Si, fill, focs artificials...- amb una tonalitat de mansuetud.
-
Piiiiiiiiiiiiiip......- va ressonar per tota la regió
Un
tremolenc i ignot so es va introduir a l’interior de l’organisme
d’en Sancho, a través del seu aparell acústic. Cal destacar també
que aquesta ona acústica li va suscitar un dolor colossal i inhumà,
el qual es va anar ramificant al llarg del seu diminut cos. Era un
mal intrínsec... ell encara no havia arribat a cap conclusió a
través de la seva raó. Seguidament, disposat a exigir explicacions
de tal esdeveniment per part de sa mare, se n’adonà de que la seva
mare es trobava estesa arreu del sòl, immòbil, rígida amb un
seguit de màcules carmesines al voltant del
seu rostre i tronc, després d’un continu procés d’observació i deducció arribà a la conclusió de què ....
seu rostre i tronc, després d’un continu procés d’observació i deducció arribà a la conclusió de què ....
5
d’Agost de 1945, Hiroshima, Japó. Era un dia qualsevol, un dia
normal i corrent pel que fa a un nen d’a penes cinc anys d’edat
com en Sancho, fill de Juancho-Hikari i Carmela-Mitsuki pares
adoptius d’en Sancho , el qual fou adoptat per ells. En Sancho va
perdre els seus pares biològics en una efemèride tràgica pel que
fan les seves terres natals, Pearl Harbor, Hawaii. El bombardeig per
part de la Marina Imperial Japonesa contra la base naval
nord-americana l’any 1941. Ell es trobava allí, en mig d’aquell
bombardeig, però gràcies a l'astúcia dels seus pares biològics,
John i Mery, van aconseguir el que d'ençà que va néixer en Sancho
es van prometre, donarien la vida, fos el que fos, passés el que
passés per ell, tal fet els hi va comportar el trasbassament a una
millor vida, vida on segurament hi hauria l’absència de guerres i
bombardejos, però amb el gran vuit del seu únic i apreciat fill, a
més a més amb la consciència destrossada, sabent que el seu fill,
amb un llarg historial mèdic: DS (Síndrome de Dawn) i paràlisi
cerebral i un seguit de dificultats locomotores..... es trobava sol
en aquell món de contínues guerres i on no era ben vist cap ésser
que fos lleugerament diferent de la resta, ja que hi predominava el
Nazisme. Com de costum agafà la seva motxilla i anà rumb cap a
l’escola, també va rebre continues mirades per sobre de
l’espatlla, insults i rostres mostrant menyspreança per part dels
seus companys i professors. Entre aquesta gent, es referien a aquella
“cosa” amb el nom de Panzón, Sancho Panza, atès que el seu
aparat locomotor es trobava lleugerament alterat com a conseqüència
de les malalties patides. Un cop a l’interior de l’edifici, el
qual rebia el nom d’escola, va posar en marxa els seus protocols
envers aquelles situacions. De tant en tant se li apropava algun nen
i li etzibava algun que d’altre aürt.
Tot
perfeccionant l’obra d’art composta per blaus i traus, que eren
autoritzades en tot moment pel professor d’aula, al qual aquesta
situació li resultava plaent i entretinguda. Un cop finalitzada la
jornada, li tornava a tocar el pitjor moment, els pares...els quals
el van apadrinar ja que se n’embutxacaven una quantitat de diners
pel fet d’acollir un orfe i oferir-li, suposadament, la millor
qualitat de vida. Rebé un seguit de cops més per part dels seus
pares, ja que consideraven que era la manera adequada per a espavilar
el seu fill, finalment se n’anà a dormir....
7:35,
6 d’agost de 1945, un so intens, molest però repetitiu
s'introdueix per la finestra semi-tancada d’en Sancho, a través de
la qual pot veure a tota la gent córrer, espantada, horroritzada, un
so procedent dels altaveus de la ciutat, tot indicant la imminent
arribada de la força aèria enemiga... seguidament els pares d’en
Sancho corren com poden cap a l’exterior de la casa, agafen el
cotxe fins que ja no es divisen en l’horitzó, deixant-lo tot sol
en aquella crítica situació. Ell incapaç de reaccionar, se’n va
corrents com pot cap al seu amagatall secret, dins de la sortida
d’aire a, on es cura de les agressions, i on es troba amb si mateix
i els seus verdaders pares. I allà es quedà, immòbil, amb la ment
en blanc, fins l'endemà.
9:32,
7 d’agost de 1945, la il·luminadora llum del sol s’apodera de
tota la casa, i ell es desperta. Baixa com pot del seu amagatall, i
surt a cap a l’exterior de la casa on es troba amb un paisatge
inhòspit, nauseabund i caracteritzat per l’aglutinament de cossos
uns sobre d’altres, formant grans muntanyes humanes, cossos dels
quals no aconseguia ni identificar el rostre facial a conseqüència
de la forta potència de la bomba, cau desplomat a causa la radiació
i les altes temperatures de l’ambient.
4:13,
8 d’agost de 1945, arreu, arreu de la llitera, hospital central
d’Hiroshima, secció 2 de cures intensives es troba en coma, i pot
aconseguir veure la seva mare, pàl·lida i amb els ulls tot mostrant
indicis d'espant i por, d'alguna manera indicant que la mort
s'havia apoderat d'ella massa aviat. Donat que encara no havia
acabat la seva feina com a mare en el món dels vius. De sobte,
canvia radicalment la seva expressió facial, i passa a mostrar
felicitat alegria en tornar a retrobar-se amb el seu fill i per tant
poder tornar a estar junts!
Marc
Ferranti 2n
ESO A
Un text genial, molt elaborat i concís.
ResponEliminaFrancesc Sànchez 2n ESO B
És un text complet, amb un llenguatge molt ric. M'encanta!
ResponEliminaAdrià Gonzàlez 2 ESO B